9 oktober 2010

A tribute


I flera dagar har jag haft en låt fastklistrad i hjärnan som vägrar släppa taget. Låten heter Un monton de estrellas och handlar naturligtvis om stor olycklig kärlek. Den är skriven och framförd av den kubanske sångaren Polo Montanez. Han är närmast att likna vid ett nationalhelgon på Kuba och när han dog i en trafikolycka 2002 utbröt stor landssorg. Eftersom jag lever med låten är det inte mer än rätt att ni, kära läsare, också får ta del av den. Videon är som sig bör rätt cheezy men håll med om att låten är riktigt riktigt bra. En trallvänlig schlager av bästa märke.


5 kommentarer:

antonia sa...

:) Blonda kvinnor är säkert jätte vanliga i Cuba. ;)
Hoppas genom inlägget fick du nu låten ur huvudet . Sånt kan man bli näst intill galen av ;)

Havanna sa...

Du har helt rätt i att så blonda kvinnor inte är så vanliga på Kuba. Men det passar säkert bättre in i mallen för den här typen av video.

Stella sa...

Jag tycker låten är jättebra! Nu har jag den också på hjärnan.

Ciao sa...

Jag med!!!

Arne sa...

Jag tycker att vi ska skicka låten till Eurovision.