16 maj 2010

Dagens kuban


Idag har min kubanske make ätit ris och bönor tillsammans med korv stroganoff och banan. Jag kände att jag inte kunde undanhålla världen denna fasansfulla information. Herre min skapare, vilken maträtt! Men vem vet, kanske blir det en hit på middagsbjudningarna framöver. Nu är det ju så att man på Kuba blandar mat hej vilt och hur som helst så det är inget konstigt med det i sig men den här kombinationen måste tyckas lite väl magstark även för de mest experimentlystna.

4 kommentarer:

terese sa...

Ahhhh!...det låter inte gott men vem vet...jag kommer aldrig ta reda på det iallafall;-)

Hebbla sa...

Neej.... det låter inte gott! Ris och stroganoff är ok men varför äta bönor och banan till! Om en kock skulle laga det här i TV så skulle det säkert bli en hit! Kombinationen låter främmande!

Lasse sa...

Jag tycker faktiskt att det låter rätt gott..Kanske ska testa.

lena Bh sa...

Ha ha vilken blandning! det kanske jag ska bjuda min familj på någon gång! Men då tror dom väll att jag fått fnatt!