13 mars 2010

Eftersnack


Så hur var då festivalen så här i eftertankens kranka blekhet? Nedan följer mina högst personliga och oprofessionella åsikter:
  • Bra låt och röst vann! Björkman måste bara sponsra Anna med representabla skor.
  • Darin bra som alltid.
  • Pernilla hade den enda traditionella schlagerlåten och fick oförtjänt låga poäng.
  • Jessica var söt och vän men ack så opersonlig.
  • Jöback trodde att han stod på en musikalscen och hade införskaffat en tillgjord brittisk accent.
  • Timoteij (eller hur fan det nu stavas) var riktigt klämkäcka och schlagersvenska.
  • Ola. ZZZZZZZZZ...
  • Saade. ZZZZZZZZZ...
  • Andreas har för länge sedan passerat bäst-före-datum. Man kan inte leva på Glorious i all evighet det är tydligt.
  • Salem Al Fakir är en otroligt begåvad musiker. Troligen för begåvad för den här tävlingen.

Das war alles! Nå, vad tycker ni? Låt höra!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt låt vann. Anna berör med sin utstrålning och personlighet. Gås huden är ett faktum...

Pernilla fick precis som du skrev oförskämligt låga poäng - enda riktiga schlager låten.

Håller dock ej med om att Jessica var opersonlig.

Erik Saade gav allt men räckte inte ändå fram, dock en bra show.

Salem al Fakir hade ändå haft störst chans av alla i Oslo.

Men vi håller alla tummar vi har för lilla rara söta ANNA!!!

Ps. Undra om norges vinnare förra året fått någon fastställd diagnos... Någon som vet???

/Halta Lotta

Havanna sa...

Kul med en så utförlig kommentar. När det gäller Saade undrar jag först och främst vem som skriver en sådan idiotisk text? Sedan har jag svårt för så kallade "flickfavoriter". De är ofta som äckelsött godis man får kväljningar av.
PS. När/om du kommenterar nästa gång, kan du väl välja "Halta Lotta" som namn så slipper jag anonyma kommentarer (se inlägg Attention).

Lena Bh sa...

Anna var bäst O så hade hon så himla snygga skor o förmodligen väldigd sköna.
jessica skulle ha kommit på andra plats.
en förmodligen så skulle Salem al Fakir tagit hem första plats i Oslo.
Synd att Pernilla fick så lite poäng för det var en riktig slager.
Länge leve Lena PH.

Anonym sa...

Jag är nöjd så länge inte peter eller andreas vann.Andreas har gjort sitt o peter var för mycket musikal!Anna påminde mycket om Bonnie tyler..Jessica gjorde ett bra framträdande som har växt!Ola var bara patetisk.Vad beträffar Dolph så förstår jag inte hans popularitet i melodifestivalen??Byt skor Anna är min slutkommentar!!

Halta Lotta sa...

Äckelsöta flickfavoriter som du skriver, tycker jag själv kan vara lite små charmiga i mellanåt. Erik Saade har trots allt sin sockersöta charm något litet som tilltalar mig.

Han e ju trots allt tillsammans med sockersöta Molly, som är även hon är lite smått ännu mera äckelsöt om man nu får skriva så.

När det gäller texten i "MAnboy" så har jag ända tills du nämner det bara nynnat med och sluddrat fram orden. Ska nästa gång jag hör den försöka att reflektera över dess innebörd!! =)

GOdnatt!!! =)

Ska i och med detta inlägg försöka att komma på mitt användarnamn i googgle anv konto så att jag slipper att skriva i mitt namn...

Tack för en rolig och bra uppdaterad blogg Havanna.

Havanna sa...

Lena Bh! Ha ha! Bästa schlagernamnet!

Havanna sa...

Halta Lotta, du kan bara klicka för alternativet "Namn" nedan. Google-konto är inte nödvändigt.

Havanna sa...

Anonym, snälla välj ett namn! Vilket som helst. För övrigt kan jag hålla med dig, förutom på en punkt. Dolph är kung! Coolheten personifierad.

Bonnie T sa...

ursäkta för den anonyma kommentaren.. men det blev nåt galet när jag klickade på publicera kommentar..

Hebbla sa...

Jag är glad att Andreas och Darin inte vann!
Dom är kass!
Dolph är sååå snygg! Men han ser klumpig ut på scenen!
Måns var mycket bra som programledare men Christn Meltzer...nja!

Havanna sa...

Darin är INTE kass men Dolph är jättesnygg.

Bette sa...

Darin är ingenting annat än en Lucky Luke-kopia som försöker imitera Michael Jackson!TRÅKIG

Havanna sa...

Nej! Darin är söt och mycket begåvad även om jag inte nödvändigtvis skulle köpa hans skivor.