21 april 2010

21 april 2010

Dagens Halt:


Jag anar ugglor i mossen. Vårt rike är utsatt för en konspiration från våra nordiska grannar. Det går inte längre att blunda för. Först släpper Island ut ett askmoln över oss. Det gick visserligen ut över andra länder också men låt er inte luras. Det var Sverige som var målet för denna attack. Finland ska nu bygga en ny reaktor nära svenska gränsen. Är det en slump? Det betvivlar jag. Norrmännen har skickat ut en fager jänta med uppdraget att förföra vår prinsessas tilltänkte make. Nu ser vi resultatet. Gråt och tandagnisslan inte bara i kojor utan också i slott. Nu väntar vi bara på vad Danmark ska hitta på. Om jag hade varit försvarsminister hade jag beordrat ökad säkerhet i Öresundsregionen. Dansken kommer. Var så säkra.

Dagens Galopp:


Nu har jag äntligen gjort klart en stor bedrövligt tråkig tysk översättning! Det jag inte vet om möbler, tyger, material, upphängningsanordningar, konsoler, madrasser, täcken när det gäller tyska fula möbelvaruhus är inte värt att veta. En ren plåga både att översätta och beskåda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja någonting är på gång,jag känner det på mig!Nu har vi fått varningar från island,norge och finland.Nu är det bara danmark kvar ,så var beredda gott folk...

N sa...

Det har jag inte tänkt på men nu verkar det ju helt logiskt. Bäst att hålla ögonen öppna.