18 april 2010

Deklarera


Jag vill inte deklarera! Jag har helt enkelt ingen fallenhet och inget som helst intresse därav. Få saker inger mig sådan ångest som deklarationsblanketter. Jag skjuter också upp det till sista sekunden eftersom hjärnan värjer sig och låtsas som om jag har all tid i världen. Jag blir på dåligt humör bara av att snudda vid tanken på att jag måste deklarera. Kan det vara så att jag är allergisk mot att deklarera? Folk har ju alla möjliga åkommor så här på våren. Kanske är det något jag kan söka för. Vem vet, man kanske till och med kan bli befriad från deklarationsansvar om man kan få det intygat av läkare att man helt enkelt inte klarar av det. Om så inte är fallet vill jag emigrera till ett deklarationsfritt land. Finns det något sådant?

2 kommentarer:

terese sa...

Haha ja eftersom du är egenföretagare så förstår jag din allergi mot att deklarera tyvär tror jag inte du kan få läkarintyg på detta men om du försöker så måste du skriva om hur det gick!
Annars kan jag bara råda dig att betala någon som kan deklarera åt dig...vill inte vara elak nu men min deklaration gick snabbt jag behövde bara gå in på min internetbank och sen var det klart och pengar fick jag tillbaks så jag hade inga invändningar...
Finns säkert ett deklarationsfritt land men tror inte du har lust att bo där då;-)

Hebbla sa...

Skönt att ha en enkel deklaration - bara att gå in på nätet och klicka så är det klart!