20 mars 2010

Se på mig!


Webben översvämmas av bloggar, min är en av dem, men vad skriver folk om egentligen? Inte mycket kan man konstatera när man surfar runt där ute. Det finns de som har nischade bloggar, såsom fotobloggar, matbloggar eller modebloggar men väldigt mycket handlar inte om någonting. De flesta skriver om sitt vardagsliv men det är ju oerhört få som har ett så pass intressant liv att det är värt att läsa om. Jag skiter fullständigt i hur många katter, hundar eller barn folk har och hur de ser ut. Jag bryr mig inte det minsta om vad folk äter till frukost, vilka kakor de bakar eller vilken outfit de har valt för dagen. Folk skriver på fullt allvar att de inte har något att skriva om och sedan postar de det som ett inlägg. Många publicerar också ett oändligt antal bilder på sig själva, sin familj, sina vänner, sina husdjur och sina barn. Vilka förutom de närmast sörjande är intresserade? Det är naturligtvis bra att det finns en mångfald och att alla kan välja att skriva och läsa om det som passar just dem men jag tycker personligen att kvalitetsnivån är rent bedrövlig. Det värsta är dock inte vad folk skriver utan hur de skriver. Jag menar inte att alla som bloggar måste vara toppskribenter men man måste väl ändå kunna stava och sätta ihop en korrekt mening. Det kryllar av inlägg som inte ens går att läsa på grund av alla språkliga brister. Som tur är finns det en antal ljuspunkter i bloggmörkret som gör sitt bästa för att överglänsa allt det mediokra. Tack för det!

9 kommentarer:

Ciao sa...

Sååå rätt! Finns så mycket skit där ute. En del går knappt att läsa. Värdelösa bloggar som inte handlar om nåt annat än vad man har på sig.

Terese sa...

Instämmer!svårt att hitta bloggar som erbjuder intressant läsning...men jag vill väl inte heller påstå att min blogg är intressant jämt...jag startade bloggen först för att släkten fanns utspridd så det var ett bra sätt för oss att hålla oss uppdaterade...ibland märker jag att jag bara skriver nåt för skrivandes skull fast ibland så händer det faktist att jag har nåt att skriva om:-)
En skön söndag önskar jag dig!

Nate sa...

Jag tycker om din blogg så pass mycket att jag lägger till dig på bloglovin' nu hade jag tänkt. (;
Kram!

Havanna sa...

Tack för era kommentarer och kul att du gillar min blogg, Nate.

Hebbla sa...

Det är ointressant med alla personliga bilder och tramsiga texter. Jag undrar vem läser dessa texter?!
Man blir glad om man hittar nån intressant och rolig blogg som den här!

Havanna sa...

Tack för det, Hebbla.

Camelia sa...

Jag älskar din blogg! Den är intressant,rolig,tänkvärd..bäst helt enkelt.Håller med om att det finns många ointressanta bloggar om människors vardagsliv typ:nu dricker jag en latte..spännande? inte ett dugg.Vad jag gillar väldigt mycket med din blogg är att man känner igen sig! och du är så bra på att få ner det i skrift.Tack

Havanna sa...

Tack så mycket för din kommentar, Camelia. Roligt att du uppskattar det jag skriver.

Prinsessanadia sa...

Jag har skrivit ett liknande inlägg på min blogg :) Dock så stavar jag som en kratta :P
http://prinsessanadia.wordpress.com/
http://prinsessanadia.wordpress.com/