21 januari 2010

Varför?


Hela livet är fullt av funderingar och frågor om stort och smått. De flesta verkar inte finnas något svar på, åtminstone inget tillfredsställande sådant. Här följer några av mina funderingar:

Varför...
  1. är blått de flestas favoritfärg när alla kan se att lila och rosa är vackrare?
  2. går Castro omkring i Adidasoverall? Är han sponsrad?
  3. blir det aldrig fred i Mellanöstern?
  4. känns onsdagar närmare lördagar än söndagar?
  5. har svenskan "sje"-ljud? Omöjligt för icke-svenskar att uttala.
  6. måste folk avsluta sina anföranden med eller? Det är ju ingen fråga. "Vi gör så här, eller...?"
  7. blir man tröttare ju mer man sover?
  8. finns det inget bra botemedel mot baksmälla?
  9. konstrar alltid datorn när man gör något intressant eller roligt, aldrig när man betalar räkningar?
  10. kommer alltid bussen eller tåget när man precis har tänt en cigarett?

Har ni några svar eller kanske andra frågor?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att jag precis har hittat din blogg. Jag tycker den är toppen!

Celavi sa...

Att bussen kommer precis när man tänt en cigg.....beror på att man kedjeröker!

Celavi sa...

Castro går omkring i Adidas overall för att han vill se sportig ut!

Celavi sa...

Varför sägs det att "efter regn kommer solsken" - det gäller iallafall inte i Sverige!

Havanna sa...

Nej, bussen kommer ALDRIG om man tänder en cigg. Trust me. "Efter regn kommer sol" sägs bara av klämkäcka individer som vill pådyvla andra sin tilltvingade positiva livssyn.

Anonym sa...

Att avsluta med "eller" gör man nog för att man är osäker och vill att andra ska bekräfta det man säger. Lite typiskt svenskt skulle jag tro.

Havanna sa...

Nu ser jag vad jag har skrivit. Jag menar naturligtvis att bussen ALLTID kommer... Börjar bli trött.
Ja, det är nog ett svenskt särdrag att söka bekräftelse och att inte själv vilja bestämma något. Alla måste få säga sitt. Demokrati in absurdum.

Anonym sa...

När man är sen till bussen och springer för allt man är värd och inte hinner,så låtsas man att: Jag skulle inte alls med bussen,jag är bara ute och springar lite..Någon som känner igen sig?

Anonym sa...

Varför går alla människor omkring och säger att allt som är bra är GRYMT? Slå upp det ordet! Inte fan betyder det att nåt är bra,kul,häftigt..Nä,grymt sa grisen!