19 januari 2010

Health Freaks


Nuförtiden är det jätteviktigt att äta hälsosamt, dvs det som inte är gott. Vi knaprar i oss solrosfrön, råris, bulgur, linser och prenumererar på ekolådor innehållandes varor ingen vet hur man ska laga till. Visst är det viktigt att tänka på vad man stoppar i sig och att träna men där går gränsen. Att äta smör, grädde och socker är numera en dödssynd. Man går inte bara en säker död till mötes, man hädar dessutom. Ve den som häller sås på maten eller brer smör på brödet. Man ska hedra sitt torrfoder och tillbe sin vegogud. Man ska strö B-jäst över hälsofilen så att hela lunchrummet luktar kräks. Men den största synden av alla är sockret. Det är jättefarligt! Jaså? Väldigt få saker är "jättefarliga" i lagom doser. Jag tänker fortsätta häda i hälsotemplet. Man kan ju alltid bikta sig efteråt.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Sååå sant! Jag tänker också fortsätta häda hälsogurun och släpper en torrfodersfis som en hälsning till alla hälsofreaks.Nån måtta får det vara, ingen ska bestämma eller titta ner på mig om inte jag håller till deras nitiska meny.Själen behöver chocklad, vin och bacon också!Bra skrivet!

Anonym sa...

Vem ska man tro på egentligen?En del säger att man ska äta grädde,riktigt smör osv. Och vissa säger att det är livsfarligt.Är det någon som vet säkert vad som är bra och inte?Jag personligen tror inte att det är bra att äta en massa fibrer,det river bara sönder tarmarna ha ha

Havanna sa...

Snyggt rutet, Berlitz!

Halta Lotta sa...

Tacka vet jag Anna Skipper! =)

Anonym sa...

Animaliskt fett är skadligt för kroppen. Det lägger sig som plack i ådrorna! Så det så!

Anonym sa...

Anna Skipper verkar ha en extrem och äcklig mathållning!!