31 januari 2010

Drama Queen


Jag är en drama queen. Jag gör inte bara en höna av en fjäder. Jag gör en hel struts (eller en hel flock dylika). Om minsta lilla sak går fel, förvandlas jag till en hysterika. Jag svär över väder och vind och över saker som inte fungerar som de ska. Detta beror på att jag vill ha kontroll över allting. Jag är en planerings- och organisationsfascist av stora mått. Detta har naturligtvis sina fördelar men det är dessvärre näst intill omöjligt att täcka upp för alla eventualiteter. Den mänskliga faktorn är dock den största boven i dramat. Folk beter sig sällan logiskt. De säger en sak och gör en annan. De ändrar sig, velar hit och dit, tar tillbaka sådant de lovat och vänder kappan efter vinden. Ytterst opålitliga element. Sluta med det! Om jag ska slippa gå en för tidig död till mötes, kan vi väl enas om att det är jag som bestämmer. Allt och allting!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Drama Queens är vi nog alla lite till mans. Men gud va skönt att någon erkänner det fullt ut!

Anonym sa...

Det bästa är väl att försöka undvika människor som gör att allting blir jobbigt! Bättre att låtsas som dom inte existerade! Varför slösa energi på dumheter och småsinthet!

Havanna sa...

Jo, det kan man ju tycka. Men det är inte alltid så lätt att undvika. I vissa sammanhang är man desvärre hänvisad till att förlita sig på andra. I andra fall håller jag helt med. Man borde absolut inte slösa energi på dumheter.

N sa...

Ta några djupa andetag och börja meditera. Det hjälper. Garanterat.

Anonym sa...

Det värsta jag vet är när folk ändrar och strular hela tiden! Det blir aldrig som man har bestämt.Klockslag,platser,dagar. Allt ska ändras!Nä fy. Sluta med att uppta andras dyrbara tid med erat veliga beteende.(Det är klart att Haiti-katastrofen är värre än detta, men ändå..)

Anonym sa...

Knepiga och konstiga människor är ett h-te både i arbetslivet och privat. På jobbet måste man tyvärr stå ut med dom. Privat ska man undvika dom om det går...man kan försöka tänka att man "inte vill nedlåta sig att överhuvudtaget bry sig".

Havanna sa...

Skönt att se att andra också verkar ha problem med folks göranden och låtanden. Trodde att jag var den enda "misantropen"...

Anonym sa...

Alla har vi vårt sätt att reagera på olka saker! Bra att säga ifrån och huta åt dumbommar!! Försöka att nonchalera dom!

Anonym sa...

Hade bestämt träff med en kompis idag kl.16.00. 16.45 behagar människan dyka upp..SÅ dåligt!Men jag...vägrade öppna dörren ha ha.

Havanna sa...

Helt rätt! Så ska de tuktas.