2 februari 2010

Fag Hag


Många kvinnor umgås gärna med homosexuella män. Naturligtvis kan man inte dra alla kvinnor och bögar över en kam, lika lite som heterosexuella män låter sig hänföras till en och samma kategori. Men faktum är att vi kvinnor gillar bögar!

En homosexuell man ger dig komplimanger för dina nyinköpta skor och dito handväska och han baxnar inte över priset. Man kan ju inte sätta en prislapp på glamour. Du behöver inte fråga vad han tycker om din nya frisyr eftersom han direkt märker om du har klippt dig, om det så bara är topparna. Han pratar gladeligen om känslor utan att få ett lätt panikartat uttryck i ansiktet som skriker "Fly!". Om du är ledsen förstår han att du vill äta glass i stora lass och bistår gärna med 40 episoder av Pantertanter. Han uppskattar din kvinnlighet utan att känna sig hotad av den. En utekväll är inte nödvändigtvis synonymt med fotboll och öl. Den innefattar kul musik, glada människor, yviga gester, flärd och vackra miljöer. Inget för minimalister med mentala tvångströjor med andra ord. Helt enkelt en idealisk partner. Eller?

Nedan en hälsning till två dylika män. Ni vet vilka ni är...






11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med men det är ju synd att det inte fungerar på andra områden...

Anonym sa...

Stämmer precis! Kul skrivet.

Anonym sa...

Kul att du har lagt in musik på bloggen, även om det kanske inte är just min favoritmusik...

Anonym sa...

Det stämmer att homosexuella män är trevliga. Om alla män, oavsett läggning, vore som dom då skulle världen se annorlunda ut.

Anonym sa...

Varje kvinna borde ha minst en homosexuell man vid sin sida/sagt av Julia Roberts..

Anonym sa...

Ja, livet blir i varje fall lite roligare...

Anonym sa...

kombinationen heterokvinna/homosexuell man är enligt mig den ultimata kompisrelationen!Är själv gay och älskar mina tjejkompisar över allt annat,och vice versa.Det finns aldrig några spänningar eller svartsjuka oss emellan.Vi gör allt tillsammans och har fantastiskt kul.Bra skrivet Havanna!Tack för klippet på Mylene Farmer!!Det är hög tid att vi i Sverige upptäcer denna underbara och mycket unika artist!!Tack för en superbra blogg.

Havanna sa...

Tack för era positiva kommentarer. Apropå Mylene Farmer kunde jag tyvärr inte lägga upp konsertklippet eller videon till låten eftersom "inbäddning är inaktiverad på begäran".

Anonym sa...

Krig, våldtäkter och mord skulle reduceras avsevärt om män kunde uppföra sig "normalt". Jag hejar på Er!

Anonym sa...

Jag skulle inte klara mig utan mina underbara gaykompisar..

Anonym sa...

Tack Havanna!

Jag är träffad!

Pantertant Enn