21 februari 2010

Istid


NEJ!!! Nu får det vara nog! Jag har redan skrivit ett inlägg om vintern men nu befinner vi oss bortom det stadium när vintern bara är jobbig i största allmänhet. Detta börjar mer och mer likna en ny istid. Här pratas det om växthuseffekt och att vi här uppe kommer att få ett närmast tropiskt klimat. Va? Jo, här kommer vi att få nya växt- och djurarter som nu endast återfinns på sydligare breddgrader. Medeltemperaturen stiger och snart kan vi gå i kortbyxor året om. Jag upprepar: Va? Det lutar snarare åt att vi måste ikläda oss sälskinnspäls och ta sparken till jobbet om vi nu överhuvudtaget kan gå ut. Tropiskt klimat? Pyttsan! Sibirien ligger väl närmare sanningen. Vi har att se fram emot konstant iskyla och mörker i en värld där man inte överlever om man inte dricker vodka till frukost, lunch och middag (nåja, det må väl vara hänt). Jag är i normala fall inte en stor vän av tropisk hetta men just nu byter jag gärna ut detta mot solsting, solsveda, uttorkning, myggbett, skoskav, armsvett, pollen, bålgetingar och tunt ozonskikt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha....jag håller med! Kul skrivet! Vintern är gräslig nu får den väl ge sig!
Om en vecka är det 1 mars! Det det här är inte klokt bara snö, snö och åter snö nej fy!!

Anonym sa...

Ja verkligen! Fan att man ska bo i Sibirien. I didn't sign up for this!

Anonym sa...

Bra bild som visar att istiden är här!
Eller är det en bild från nån Öststat jag tycker bilen liknar en Lada!!

Havanna sa...

Jag valde bilden som en bra illustration av texten men det är mycket möjligt att bilen är en Lada. Då kan den också få representera en mental istid...

Anonym sa...

Många jag träffar tycker att det är SÅÅ härligt med snö och vinter..Javisst,om man slipper gå utanför dörren ja,eller om det är juletid,men leva med dessa snöberg i vardagen är inget annat än vidrigt!Kan någon normal människa verkligen finna njutning i att halka omkring på gatorna,skrapa bilrutor tidigt på morgonen med iskalla vindar vinandes omkring,inställd kollektivtrafik,allvarliga trafikolyckor..Ja listan kan göras lång!Ja men det ska ju va så här på vintern säger folk-Ja men det fattar väl jag med,men man behöver inte gilla det för det!!