7 juni 2010

Enkät v 22


Enligt min enkät förra veckan tyckte majoriteten av er att Hin Håle skulle bort av de tre alternativen. Va?! Det är naturligtvis Fredrik Reinfeldt som ska bort. Stalin och Hin Håle har väl andå mer gemensamt! Det är som jag har misstänt. Mina läsare är väldigt röda. Nåväl, jag är inte den som är den. På min blogg får alla uttrycka sina åsikter oavsett färg.

Gå nu in och rösta i min nya enkät. Eftersom det var Sveriges nationaldag igår och många har åsikter om den är veckans fråga om vi bör vara mer nationalistiska i Sverige. Invandrare tycker ofta att vi saknar nationalistiska känsloyttringar. De flesta svenskar vet inte ens varför vi firar nationaldagen och det finns hela tiden en oro för att folk (läs invandrare) ska känna sig uteslutna så man vill gärna påpeka att nationaldagen är allas angelägenhet.

2 kommentarer:

antonia sa...

Jag är invandrad. Har aldrig stört mig över att folk visar upp sin nationalitet. Jag har ju lämnat mitt land och är medveten var jag är och varför.

men den nationalistiska känsla kommer inte på beställning. Har man inte den i historien, blir det svårt att få fram det på beställning. Just nu känns bara krystad, och visar att Sverige är nog lite avundsjuk på Norge, där de firar 17 maj med sånt pompa och stolthet.

Jag skulle nog förbjuda nationalfirandet. DET skulle sätta fart på folk för att fira. För ingenting är så effektiv än förbud för att få känslorna att svalla och vifta med flaggor, samt sjunga nationalsången..

Havanna sa...

Jag håller med om att vårt svenska nationaldagsfirande är krystat. Vi har ju inget av värde att fira och då är det svårt att känna nationalistisk yra. Kanske vore förbud modellen.