11 juni 2010

World Cup


Nu är det så äntligen dags för fotbolls-VM. Jag är inget hängivet fotbollsfan, är inte särskilt intresserad av La Liga eller Champions League och har själv inget som helst bollsinne. Jag har dessutom varit tillsammans med en engelsman som är en fanatisk fotbollssuporter och enbart detta faktum kan göra en avskräckt. Eftersom jag hade den dåliga smaken att fylla år mitt i alla viktiga mästerskap orsakade det också vissa problem för honom. Men när det drar ihop sig till stora mästerskap förvandlas jag genast till en stor entusiast. Det är ju trots allt världens största sport. Att Sverige inte är med är inget att förvånas eller yvas över. Må Lagerbäck få solsting.

Jag hoppas att Brasilien vinner. Mitt engelska ex anser att alla som inte kan något om fotboll hejar på Brasilien. Surt sa räven. De spelar helt enkelt den tekniskt bästa fotbollen. Det vore också intressant om Argentina vann. Dels har de Messi, världens bästa spelare, och dels tränas de av den före detta kokainköttbullen Maradona. Det skulle särskilt reta engelsmännen som aldrig lär komma över "the hand of God" i VM -86. Säg något som inte retar engelsmännen. Jag hoppas vidare att Italien åker ut tidigt. Inte för att jag inte gillar Italien. Jag älskar allt med Italien förutom fotbollen. För det första spelar de världens tråkigaste fotboll och spelarna är ett gäng primadonnor som inte kan spela om frisyren inte är på plats. Dessutom faller de som käglor så fort någon petar på dem. De rullar runt och ojar sig som små barn. Engelsmännen hoppas som alltid att de ska vinna. De lever i illusionen att England är en stor fotbollsnation. Att de inte har vunnit något på 44 år är absolut inte deras fel. Det finns alltid något eller någon att skylla på. Wankers! Let the game begin.

3 kommentarer:

antonia sa...

Inte heller så stor fan av fotboll, förutom just när det är vm och em.
Men att de kör nu fotboll på både p3 och radio stockholm, har retat upp mig en aning. Då jag tycker att spelet är tråkig att lyssna på. Jag är en visuell mänska, och behöver se spektaklet.
Håller med dig Italien består av primadonnor och är ett riktig operettland med en pajas till ledare. För övrigt ändå ett spännande land.
Och england de tror alltid så mycket om sig själva att det är direkt störande.
Själv hoppas jag att det är nåt outsider som vinner. eller kommer långt före både england och italien.

Hebbla sa...

Ser hellre på fotboll än på kungligheter i TV!

Camelia sa...

Förstår inte storheten med fotboll.Det kan säkert va kul att spela om man nu gillar att jaga bollar,men att titta på eländet?Nej,jag tycker att det är en simpel sport,springa efter en boll?Barnsligt! Men så är det ju mest karlar som spelar också!