28 juni 2010

Badliv


Så här års börjar sol- och badlivet. Vinterbleka människor i alla dess former ses ivrigt bejaka strandlivet. Inget fel med det. Jag är demokratisk. Nåja, det finns en viss strandtyp som jag finner mycket oattraktiv och jag erkänner villigt att jag förmodligen har någon form av obestämbar fobi. Denna manliga typ (det är alltid fråga om män) är mycket smal, på gränsen till mager, med en något utskjutande bröstkorg. Inte olikt en fågelunge. Badbyxorna är alltid lite för stora, oavsett modell, eftersom personen i fråga helt saknar bakdel. Följden blir att badbyxorna hänger som en påse där bak och nedanför byxorna finns bara slappa hudveck som slutar i två pinnar till ben. Dessa män verkar också ha en förkärlek för stort/långt hår och skäggväxt, vilket får dem att se ännu magrare och fågellika ut.

Jag återkommer i ämnet sommarfobier eftersom det är en näst intill outsinlig källa att ösa ur. Delge gärna era egna fobier.

4 kommentarer:

Stella sa...

Haha! Håller verkligen med dig. Förstår precis vilken typ du menar. Jag har nog också en fobi.

Hebbla sa...

Män som har stor buk och långa shorts som går nedanför knäna är inte heller så läckert precis!!
Dom är oftast väldigt ludna och ser ofräscha ut! Skärp er "gamla gubbar"!!

Robin sa...

Dricka öl ur plastmugg i öltält..och alla dessa sk. sommarplågor som spelas på radion..HU

antonia sa...

Att klä av sig för mycket är nästan alltid oattraktiv.