2 juni 2010

Va?


Jag förstår mig inte på Sex and the city. Varför har det så många hysteriska fans? Vad är det som är så bra? När TV-serien sedan blir film (både 1 och 2 och fömodligen 100 till) betraktas det som årets viktigaste händelse. Folk klär upp sig och dricker Cosmopolitans och låtsas att de är Carrie Bradshaw. Hur kan denna figur vara en förebild för så många kvinnor? Vad finns det kvar när man skalar bort designväskor, tjusiga svindyra kläder och Manolo Blahnik-skor? Jo, en tvärhand hög transvestit!

6 kommentarer:

Robin sa...

Skönt att det är nån mer än jag som inte förstår storheten med sex and the city!Jag har verkligen gett det en chans men...Nä jag begriper inte.? Den är väl inte mer speciell än någon annan tv-serie.Men att göra film på eländet,inte bara en utan två,det är väl och ta i!!

riesling sa...

Åh, jag som nästan trodde att jag var ensam om att inte förstå det "stora" med sex and the City ...
För bara lite sedan när jag lite hånfullt dissade en telefonsäljare för att jag verkligen inte ville ha en vad-det-nu-var-för-något-igen så kom motrepliken: "Men du FÅR ju en GRATIS dvd med sex and the city!!!"
Det blev väldigt, väldigt tyst i andra änden av telefonen när jag sa att "Nä tack, det vill jag då VERKLIGEN inte ha!!"

Hej sa...

Härligt att läsa att jag inte är ensam!!!Har funderat vad det är för fel på mig för jag fattar inte denna hysteri kring serien...har försökt se nåt avsnitt men det har bara lämnat mig med tanken att "är det så här man ska känna som singelkvinna på 30+"...för jag såg inga likheter med mitt liv och tänk...

antonia sa...

Går med i klubben. Eller med i klubben. Jag har inte heller förstått seriens storhet. De få avsnitt jag ändå såg tyckte jag var bisarr.
men storheten ligger i att den kommer från USA, dubbelmoralens och hyckleriets land nr 1. Och för en sånt land var nog en ganska vågat film när den kom.
Men sen ska de suga ut varje droppe av en succe är ju inte heller förvånande. Men patetiskt.

Hebbla sa...

Jag har inte sett Sex and the City. Då kan jag känna mig stolt.

Sara sa...

j, det var rakt på sak! :) Jag gillar serien och filmen. Dock tänkte jag precis som du innan jag gett det en chans. Men nu kan jag inte slita mig. det är sant!