14 juni 2010

Ägglossning och hjärnsläpp


Idag har varit en förvirrad dag eller rättare sagt jag har varit förvirrad. Jag är i vanliga fall extremt (läs fascistiskt) organiserad. Jag har koll på allt in i minsta detalj och är alltid beredd på alla eventualiteter. Detta har jag också skrivit om i inlägget Drama Queen. Men det finns stunder då även jag villar bort mig i kosmos. Idag glömde jag stiga av tåget och blev därmed försenad till jobbet. Detta kanske är ett vanligt förekommande fenomen hos andra och inte så farligt, tycker ni. Men hos mig är det närmast att likna vid ett allvarligt sjukdomssymptom. När jag väl hade hittat tillbaka till rätt station kliver jag rakt ut i gatan och blir nästan påkörd av en ilsken förare. Jag hade dessutom glömt att ta med mig för ändamålet viktiga papper. Vad har hänt? Jag skyller på hormonerna. Det kan man nämligen göra när man är kvinna. Jag har helt enkelt ägglossning och därmed också hjärnsläpp. Kanske är det också andra saker som har lossnat och släppt och på väg att trilla av. Hela min existens kanske hänger löst. Jag som alltid brukar sitta säkert.

3 kommentarer:

Hej sa...

Känns som du behöver lite semester:-))

Stella sa...

Släppt lossnat och trillat av. Haha!

Havanna sa...

Ja, det är mycket som lossnar. Tur att man i alla fall inte har en skruv lös.