20 maj 2010

Snyltare


Jag har tidigare skrivit ett inlägg som berör begreppet "gratis", om folk som inte förstår att det som är gratis alltid betalas av någon annan. Som exempel angav jag personer som anser att de har rätt att planka in i tunnelbanan eftersom det borde vara gratis att åka kollektivt. Hur dessa idioter tänker är svårt att begripa.

Idag var jag med om ett helt nytt fenomen i denna genre, åtminstone nytt för mig. Det skulle inte alls förvåna mig om det är vanligt förekommande. Jag har slutat att förvånas över folks göranden och låtanden. När jag skulle köra ut från ett parkeringshus körde en bil in bakom mig trots att det fanns en ledig spärr bredvid. När jag så körde ut gasade föraren på för fullt och körde ut på min biljett. Va?! Gör folk så här ofta? Dessvärre tillhörde bilen släktet racerbil så det var inte så stor idé för mig att ta upp en biljakt genom Stockholms gator (vilket annars hade varit rätt så kul). Det handlar naturligtvis inte om pengarna utan om principen. Nästa gång jag råkar på en av er snyltare tänker jag ta er i upptuktelse!

3 kommentarer:

Ciao sa...

Det för jävligt med folk som snyltar. Värsta sortens marodörer.

antonia sa...

Klart annars hade han väl inte råd med racerbilen.

Camelia sa...

fräckheten hos människan bara ökar. Folk tänker bara på sig själva.Jag tycker man träffar på sånt här ofog varje dag i olika former FYY.