4 mars 2010

Virus


Känner ni igen känslan?
  • Halsen känns som ett rivjärn.
  • Livsandarna har flugit all världens väg.
  • Det känns som om man upplever livet från åskådarplats.
  • Huvudet svävar ovanför kroppen som en ballong fylld med bomull.
  • Tillvaron är plötsligt nattsvart.
  • En förlamande trötthet överrumplar en helt plötsligt.
  • Kroppen värker som efter ett maratonlopp
Varför händer detta? Jag hade ju överlistat svininfluensan och vinterkräksjukan! Men jag tänker inte ge upp. Jag vägrar låta dessa symptom hindra mig från att göra det jag vill. Jag låter mig inte besegras! Hör ni det!

5 kommentarer:

N sa...

Krya på dig!!!

Anonym sa...

Förkylning är fruktansvärt jobbigt! Rinnande ögon och näsa det är inte kul!

Anonym sa...

Va tråkigt! Krya på dig!

Anonym sa...

Vet precis hur det känns. Har varit förkyld ett antal ggr i vinter. Dock missat svinisen.

Anonym sa...

Man blir ju så fantastiskt snygg när man är sjuk!Gråa,blöta fiskögon,röd fjällande näsa och platt livlöst hår.Man tror ju aldrig att man någonsin kommer bli normal igen!Jag blir sjuk bara jag tänker på det...nåväl krya på dig