29 mars 2010

Vill ni se en stjärna...


...se på Mattias Enn. Jag tänkte att jag skulle göra lite oförblommerad reklam för en av mina goda vänner. Inte för att han behöver det eller för att han är min vän utan för att han helt enkelt är riktigt bra, fabulös skulle man kunna säga. Mattias är charmör, estradör, sångare och kuplettförfattare och han är också årets Zarah Leander-stipendiat. Alltid lika oklanderligt klädd framför han med själ och hjärta sånger från en svunnen tid, lika elegant på svenska som engelska eller franska och tyska. Gå gärna in på hans hemsida www.mattiasenn.se om ni vill veta mer om honom och hans musik. Där kan man också lyssna på spår från hans många skivor. Fantastisk, fantastic, fantastique, fantastisch!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han är fantastisk! Har hört honom live många gånger, och lyssnar gärna på hans underbara skivor. Nästa konsert med Mattias Enn är på Östermalm på ett mysigt café, har jag sett, men jag måste vänta ända till i maj!!!

Marianne

Hebbla sa...

Jag gillar Mattias - han sjunger såå bra! Jag har lyssnat till några cd-skivor och jag MÅSTE bara se och höra honom live! Det är kul när "gamla" låtar återigen framförs. Det är inte så vanligt nu för tiden. Det ska ju vara nytt, nytt hela tiden.
Grattis Mattias till Zaraleanderstipendiet!

Camelia sa...

Var inne på Mattias hemsida och lyssnade. Helt fantastiskt!! Jag har hittat min nya favorit. Vilken röst, vilken känsla!

Havanna sa...

Han kommer att bli sååå glad för era positiva kommentarer.